090107

Så började skolan efter de korta jullovet.. Känns bara som jag varit ledig i en vecka. Fy vad fort det känns.. Fast ändå känns det som det var 2 månader sen det var julafton & juldagen.. Ajaja lovet kunde ju varit längre.
Men nu kommer den, slutspurten. Fem månader kvar sen blir jag vuxen på riktigt. Inte klokt vad tiden har gått fort! Jag minns fortfarande när man gick på Bagaregårdsskolan och lekte vid träden.. Det var tider det, när problemet var om kompisen fick den röda hinken fast jag ville ha den och inte den gula. Eller när man skulle ställa sig på led för att gå till bamba, det var vinter och man hade overall.. Pingvinen på den, haha.

Ju äldre man blir ju värre och mer kompliserade blir problemen. När man växer ifrån sig själv och sina vänner märker man hur mycket att verkligen har ändrats. Hur fort tiden går och så mycket som borde gjorts annorlunda eller inte alls. Usch vill bara bort från allt här och starta om allt på nytt. Hitta mig själv och verkligen bara vara. Men det går ju inte. Om fem månader är man vuxen, på riktigt. Jobb, jobb & jobb. Hur ska jag orka? Jag jobbar ca fyra gånger i månaden, hur ska jag orka jobba fem dagar i veckan? Jag måste ju det, jag måste ju ha pengar. Jag vill flytta. Det är hyra, inredning, mat och allt man måste ha för att klara av att bo själv. Jag vill bara vara mig själv, men det behövs så mycket mer än bara mig själv för det. Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0