090114

Usch, skolan är inte rolig! Det är inte roligt att lära sig, det är bara extremt jobbigt och tråkigt!
Mina lektioner är så tråkiga, jag kan inte konsentrera mig och jag sitter bara och tänker och pillar på allt annat än på det jag borde.. Även om det jag läser du, världsekonomi, är rätt lätt och otroligt bra att kunna kan jag bara inte konsentrera mig. Jag är så skol trött trots att jag bara gått en vecka.. Jag vill bara sluta nu men ändå inte.. För sen är jag vuxen. Och tiden då jag var lite och barn kommer aldrig mer komma.

Mamma sa idag vid köksbordet att det kanske var dags för mig att börja hitta något eget. Men hur ska jag klara mig själv? Att tjäna pengar som jag sedan skall leva på? Ska jag jobba heltid på donken kommer pengarna bara räcka till lägenhet, mat, räkningar, cigg och helgnöjen. Men kläder och nöjen då? Jag kommer aldrig kunna shoppa!? Nej jag måste ha någon att dela allt med för jag kommer aldrig klara mig ekonomiskt och inte heller kommer jag klara av att bo själv.. Jag kan ju inte ta ansvar. Eller det kan jag ju det är bara att jag inte gör det. Är ju jävligt bra på det bara jag får tummen ur gumpen.. Och räkningar? Jag måste ju betala för allt jag använder? Nej Gud bevare mig jag kommer aldrig klara av att bli vuxen. Jag vill inte. Jag vill vara ett litet barn hela tiden. Leka med barbie, kolla på bollibompa, äta godis på lördagar och slippa alla problem, som inte handlar om vilken barbie man skall ha eller om jag vill ha den röda godisen då.. Dessa problem, som dock var så stora då, hur kunde man kunna tro att de skulle utvecklas till så mycket värre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0